Prowadzenie: prof. dr hab. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Dyrektorka Interdyscyplinarnego Centrum Badań nad Edukacją Humanistyczną UŚ
Wystąpienia:
JM Rektor UŚ – prof. dr hab. Ryszard Koziołek
KRASP – prof. dr hab. Wiesław Banyś (Przewodniczący Zespołu Bolońskiego KRASP)
Klub Myśli Ekologicznej – prof. dr hab. Piotr Skubała
dzień pierwszy 01.06.2022 r.
dr hab. Michał Krzykawski, prof. UŚ
dr hab. Urszula Zajączkowska, prof. SGGW
Filip Springer (Szkoła Ekopoetyki)
prof. dr hab. Małgorzata Sugiera (UJ)
prof. dr hab. Przemysław Czapliński (UAM)
Prowadzenie: dr hab. Marta Tomczok, prof. UŚ
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień drugi Humanistyka w epoce antropocenu 02.06.2022
dzień trzeci 03.06.2022 r. 9:00 – 9:45 Wykłady
dzień trzeci 03.06.2022 r. 9:00 – 9:45 Wykłady
dzień trzeci 03.06.2022 r. 9:00 – 9:45 Wykłady
dzień trzeci 03.06.2022 r. 10:30 – 12:00 Edukacja w dobie antropocenu – panel ekspercki
dzień trzeci 03.06.2022 r. 12:00–13:20 referaty
dzień trzeci 03.06.2022 r. 13:35–14:55 referaty
dzień trzeci 03.06.2022 r. 15:10–16:30 referaty
dzień trzeci 03.06.2022 r. 17:00–19:00 Open Space: „Okrągły stół dla edukacji humanistycznej na rzecz klimatu”
Sesja Posterowa
mgr Ewelina Zygan (UŚ) „Filozoficzne korelacje (eko)logiczne a polonistyczna edukacja licealna”
mgr Sandra Kaszubowska (UG) „Pan Tadeusz i polowanie”
Aleksandra Lange (UŚ) „Historia szopienickiej epidemii ołowicy w odniesieniu do współczesnych realiów Śląska w edukacji polonistycznej”
Małgorzata Figura (UŚ) „Dziecko w katastrofie klimatycznej – świadek, ofiara, aktywista”
Ewelina Kutaś (UŚ) „Co myślą i czują zwierzęta w Quo vadis? O Sienkiewiczowskim cyrku Nerona”
Julia Szewc (Polska) i Alina Zhbadynska (Ukraina) „Ekobrutalizm – nadzieja dla przyrody?”
Kamilla Gicala (UŚ) „Ania z Zielonego Wzgórza. W kręgu nieatropocentrycznej refleksji o świecie”
Alicja Wosik (UŚ), Andrzej Handzlik (UŚ) „O kraju świadczą jego Zwierzęta. Propozycje lekcji ekologicznych dla uczniów szkół podstawowych”
Amanda Caban (UŚ) „I żyli długo i szczęśliwie… i w futerku, iż planami na przyszłość. Storytelling w reklamach proklimatycznych”
Joanna Urbańczyk (UJ) „Wizerunek drzew – literackie ekokształcenie w edukacji polonistycznej”
mgr Justyna Szewczyk (SP nr 1 im. Janusza Korczaka w Pawłowicach) „Oswoić” naturę czy być przez nią „oswojonym”? Dylematy ekologiczne na podstawie tekstów epickich i lirycznych (Mały Książę i Liryki lozańskie)
Natalia Zientek (UŚ), Anita Zaklukiewicz (UŚ) Interpretacja obrazów na lekcjach języka polskiego z wykorzystaniem wiedzy z zakresu ekologii